Kauden 2025 valmentajat

Kauden 2025 valmentajat

Pakkalan Palloseuran jalkapallokausi 2024 päättyy pian ennätyslukemissa, sillä 800 pelaajan raja rikkoutui elokuun lopussa ja lähes päivittäin tulee lisää uusia pelaajia. Suurin kasvu on tapahtunut tyttöpelaajien määrässä ja tällä hetkellä tyttö- ja naispelaajien osuus koko seurassa on noin 25%. Lisäksi seurassa jalkapalloilee aikuisten Kuntofutis-porukka, Tsempin Pallokerhon kerholaiset ja uuden matalankynnyksen Jalkapallokoulu. Tavoitteemme on olla vaikuttavampi ja merkittävämpi vantaalainen jalkapalloseura, johon kaikki voivat tulla mukaan.

Ensi kauden suunnittelu on nyt loppusuoralla ja merkittävä osa palapelistä on saatu tehtyä, kun kauden vastuuvalmentajat on kiinnitetty joukkueisiin. Rekrytointiprosessimme alkoi keväällä nykyisten valmentajien haastattelulla ja sittemmin kesällä avoimella rekrytoinnilla. Viimeisiä taktiikoita hiottiin vielä elokuussa, mutta löysimme juuri meidän tavoitteisiimme nähden sopivia tekijöitä mukaan. Uudet tuulet puhaltaa monissa joukkueissa, sillä 12 joukkueessa on uusi vastuuvalmentaja.

Kehitys on nousujohteista monella rintamalla, ja kun perusasiat alkavat olla pian kunnossa, keskitymme uuden toimintatavan omaksumiseen – luomme yhteisen PPS-kulttuurin toimintaan ja valmennukseen. Pyrimme seurassa kehittämään eritysesti valmennuksen monipuolisuutta ja kokonaisvaltaisuutta.

– Erikoisvalmennuksen kehittäminen aloitettiin syksyllä ja pilotti havaittiin toimivaksi, joten jatkossakin meillä toimii taitokoulu, talenttivalmennus ja maalivahtien talenttivalmennus.

– Fysiikkavalmennus ja -testaus alkaa marraskuussa U10 ja vanhemmissa ikäluokissa Jani Häggin johdolla (PK-35 Vantaa fysiikkavalmentaja, osteopaatti, urheiluhieroja, voimavalmennus)

– Maalivahtivalmennuksessa yhteistyökumppani on jatkossakin Esa Hakala ja Ykkösveska, ja lisäksi Kenneth Kontinen tukee 8v8 vaiheen erikoistuvia maalivahteja

– Henkinen valmennus tulee osaksi valmennusta ja tästä vastaa Jenny Sträng

– Pelaajakoulutuksia järjestetään laadukkaamman pelaaja-arjen kehittämiseksi (arjen tasapaino, lepo, ravinto, ruutuaika)

– Muun muassa näillä lyhyen aikavälin valinnoilla, valmennuslinjan uudistuessa tässä ohessa, uskomme voivamme jatkaa nousujohteista kehitystämme ja rakennamme entistä parempaa Pakkalan Palloseuraa, kommentoi valmennuspäällikkö Jyri Nieminen.

TYTTÖJOUKKUEET
Tytöt 2010-2011 – U15-U14 Ella Hautakoski