PPS ja PuiU aloittavat yhteistyön poikien 2011-ikäluokassa

PPS ja PuiU aloittavat yhteistyön poikien 2011-ikäluokassa

Perustamme kaudelle 2025 PuiU-PPS-yhteisjoukkueen poikien 2011-ikäluokassa ja tällä mahdollistetaan pelaajille harrastuksen jatkuminen omassa seurassa. Tavoitteena on tarjota kaikille koko ikäluokassa tasapuolinen osallistuminen säännölliseen harjoittelu- ja kilpailutoimintaan. Yhteistyön aloittaminen oli luonnollista PuiU:n kanssa, sillä seuroissa jaetaan samat arvot ja halutaan, että kaikki ovat tervetulleita mukaan toimintaan taitotasosta riippumatta jatkossakin.

Kummassakin seurassa on pohdittu juuri tämän ikäluokan kohdalla, että siirryttäessä ison kentän peleihin nousee keskeiseksi asiaksi se, että toiminnassa on riittävästi pelaajia. Yhteistyön myötä joukkue pysyy pidemmällä aikajänteellä elinvoimaisena ja jatkossakin voidaan tarjota tasotoimintaa, mikä mahdollistaa kullekin pelaajalle sopivalla sarjatasolla pelaamisen ja että toiminta jatkuu toisaalta tutussa sekä samalla hieman uudistuvassa toimintaympäristössä.

Yhdistymisen myötä saavutetaan useita merkittäviä etuja, joista tärkeimpänä pelaajien edun ja joukkueiden jatkuvuuden turvaamisen lisäksi ovat isommat harjoitteluryhmät, laadukkaammat harjoitukset, paremmat harjoitteluolosuhteet sekä valmennuksen henkilömäärän lisääntyminen. Uudessa yhteisjoukkuetoiminnassa tulee jatkamaan molempien joukkueiden valmentajia ja toimihenkilöitä, eli pelaajien kanssa toimii tutut aikuiset. Laajemmalla valmentajaresurssoinilla pystytään tarjoamaan laadukkaampi ja monipuolisempi harrastusympäristö.

• Ison kentän, eli niin sanottu 11v11-toiminta, nostaa sekä kenttäkustannuksia että pelitapahtumien järjestelykustannuksia. Isommalla ryhmällä pystytään kustannukset pitämään paremmin hallussa. Joukkueenjohtajina näemme huomattavaa synergiaetua myös kenttäresurssien osalta, sillä pääsemme hyödyntämään molempien seurojen ja kaupunkien kenttäolosuhteita. Talvisin tarjolla on enemmän hallivuoroja ja kesällä kotipelejä ja harjoituksia kalenteroidaan molempien seurojen lähikentillä. Ja mikä tärkeintä, tässä toimintamallissa pidetään huolta koko 2011-ikäluokasta, toteavat PPS:n puheenjohtaja Marko Jakonen ja PuiU:n jalkapallojaoston puheenjohtaja Konsta Kuokkanen melkein yhdestä suusta.

Joukkueen hallinta on vuorovuosin sopimusseuroilla. Toiminta aloitetaan virallisesti 1.11.2024, mutta ryhmäytyminen yhteisten tapahtumien muodossa alkaa jo syyskuussa.

Joukkueen toiminnasta kiinnostuneet voivat olla yhteydessä joukkueenjohtajiin.

• PPS  Marko Jakonen 040 621 1819
  • PuiU Konsta Kuokkanen 050 306 3701