Pakkalan Palloseura Historia

Pakkalan Palloseura on suhteellisen nuori jalkapalloseura. Se on rekisteröity syksyllä 2006 ja ensimmäistä seuran tapahtumaa vietettiin syyskuun kolmantena sunnuntaina vuonna 2006. Tuolloin Vantaan Aviapoliksen aluetta oltiin vasta rakentamassa ja alue näytti huomattavasti erilaisemmalle kuin tänä päivänä. Tänään tämä keski-vantaalainen alue on kasvanut yhdeksi Vantaan suurimmaksi työpaikka- kauppa- ja asuinaluekeskittymäksi. Seuran perustajajäsenet tiedostivat uuden kasvualueen mahdollisuudet ja tarpeet, ja viljelivätkin futissiemenet Backaksen kartanon ympäristöön heti alueen rakentamisen alkuaikoina. Tämän jälkeen seura on kasvanut alueen ja sen asukkaiden mukana. Kasvun myötä on siirrytty pelaamaan Veromäen koulun hiekkakentältä Kartanonkoskelle perustettuun liikuntapuistoon. ”Kartsin” koulun läheisyydessä olevassa liikuntapuistossa onkin tänä päivänä upeat puitteet kaikenlaiseen liikunnalliseen harrastamiseen ja tekonurmikentätkin suorastaan vilisevät futisinnokkaita aina keväisin roudan sulamisesta pitkälle talveen ja lumentuloon asti.

PPS on aina halunnut olla lähellä ja läsnä ihmisiä, jalkapalloharrastajia ja lasten elämää. Toiveenamme on ollut aina tarjota jalkapallon harrastusmahdollisuus ihan kulman takana, kotinurkilla, siellä missä ihmisillä on muutenkin luonnollista liikkua, olla ja elää. Haluamme olla pelaajillemme parasta! Tämä tarkoittaa meille että pidämme futiksen aloittamisen kynnyksen matalana ja mahdollistamme jalkapallon harrastuksen aloittamisen jo ihan pienestä pitäen, sekä annamme jokaiselle pelaajalle mahdollisuuden kehittyä omassa lajissaan seurassamme jopa kilpatasolle asti.

PPS hallituksen puheenjohtajat ajan saatossa:

Jussi Korpinen 2006 – 2015

Toni Sandberg 2015 – 2016