Pakkalan Palloseuran uusi valmennuspäällikkö ja junioripäällikkö marraskuusta 2023 alkaen.

Seuran uutena valmennuspäällikkönä marraskuun 2023 alusta aloittaa Jyri Nieminen, joka siirtyy junioripäällikön tehtävistään valmennuspäälliköksi.

Jyri on toiminut seurassa junioripäällikkönä nyt vajaa vuoden ja valmentaa P17 TiPS/PPS YJ sekä P2013 joukkueita ja on jo tuttu hahmo Kartsin kentiltä. Jyrin vastuualueena tulee olemaan sekä tyttö- että poikapelaajat ja joukkueet, jotka pelaavat 8v8 ja 11v11-pelejä.

Jyrin valmentajakoulutus on UEFA B.

Uutena junioripäällikkönä marraskuun 2023 alusta aloittaa Iiro Sivén.
Iiro on vaikuttanut seurassa jo pitkään, niin isänä, hallituksen jäsenenä, valmentajana kuin pelaajanakin.

Iiro on käynyt UEFA C valmentajakoulutuksen.
Iiron vastuualueena tulee olemaan tyttö- ja poikapelaajat ja joukkueet nappulamaailmasta, jotka pelaavat 5v5-pelejä.

Seuran puheenjohtaja Marko Jakonen: ”Seuran lähitulevaisuus ja tuttu toiminta on mielestäni hyvin turvattu seurassamme. Olen myös erittäin iloinen, että uusi valmennuspäällikkö ja junioripäällikkö tulevat talon sisältä ja tämä osoittaa, että seurassamme on mahdollisuus edetä myös valmennustehtävissä. Juuri nyt ja tulevaisuudessa on Pakkalan Palloseurassa hyvä harrastaa futista.”

”Olen erittäin tyytyväinen PPS:n tuleviin muutoksiin ja uuden valmennuspäällikön ja junioripäällikön valintoihin, sekä toimintaan jossa yhtenäistämme poika- ja tyttöpuolen harrastustoiminnan. Aiemmin meillä on ollut jo yhtenäinen valmennuslinja, jossa on mm. määritelty yhtenäiset treenimäärät ja tulevaisuudessa meillä kaksi täysipäiväistä valmennuksen osaajaa, jotka vastaavat niin poika – kuin tyttöpuolesta omien vastuualueidensa mukaisesti.” – toteaa valmennuspäällikkö Mauricio Soto.

Palloliiton Valtakunnallinen Huippujalkapallopäällikkö Marianne ”Marke” Miettinen kommentoi seuraavaa;

”Hienoa nähdä, että Pakkalan Palloseura panostaa rakenteiden kehittämiseen kohti yhdenvertaista ja yhteistä jalkapalloa. On tosi tärkeää, että tytöillä ja pojilla on yhdenvertaiset mahdollisuudet harrastaa jalkapalloa ja kaikki seurassa oleva osaaminen on yhtäläisesti jokaisen pelaajan ja valmentajan käytettävissä. Nämä palkkaukset viestivät siitä, että on vain yksi peli. Toimintaa ei enää tarvitse määrittää sukupuolten mukaan, vaan lasten ja nuorten yhteisen harrastuksen ja pelaajien kehittämisen näkökulmasta.”