PPS Kevätturnaus tuo Kartsille yli 160 tyttöjoukkuetta huhtikuussa

PPS Kevätturnaus tuo Kartsille yli 160 tyttöjoukkuetta huhtikuussa

Tapahtuma on seuran tyttöjoukkueiden ja vanhempien yhteinen ponnistus, jolla kerätään varoja joukkueiden toimintaan. Turnauksessa shown pääosassa on ikäluokkien 2010-2017 pelaajat. Tapahtuman päätukija tänä vuonna on Topi-Keittiöt Tammisto ja yrittäjä Jutta Kontto.

Tapahtuma sai alkunsa viime keväänä ja nyt toista kertaa järjestettynä turnaus on tuplannut osallistuvat joukkueet sekä on tällä kertaa kahden viikonlopun mittainen kesän turnausstartti. Pelit pelataan 15.-16.4. ja 22.-23.4.2023 Kartanonkosken urheilupuistossa, joten toivotamme kaikkia alueella asuvat ja ulkoilevat piipahtamaan turnauskahvilaan herkuttelemaan kahvilla ja mokkapaloilla. Myös Topi-Keittiöt on mukana klo 10-14.

Topi-Keittiöt yrittäjä Jutta Kontto kiinnostui heti yhteistyöehdotuksesta, sillä hänkin on ollut kahden harrastavan lapsen äiti lajin parissa ja tietää miten tärkeätä työtä tällaisen tapahtuman taustalla toimivat vanhemmat tekee. Vaikka omat lapset ovatkin jo aikuisia, edelleen Jutan voi löytää jalkapallokentältä oman pojan tai kummipoikien pelistä.

Joukkueurheilusta saa hyvät eväät elämään, oppii toimimaan ryhmässä, erilaiset tunteet ilot ja surut jaetaan joukkuekavereiden kanssa. Erityisesti itselle on jäänyt mieleen, että joukkueessa muodostuu elämän mittaisia ystävyyssuhteita. Itse pelasin salibandyä liki 30 vuotta ja tiedän, miten paljon vaikeampaa tyttöjen on saada sponsoreita. Jalkapallo on edelleen lähellä sydäntä ja 19-vuotias kummipoika Jesse Kilo pelaa Saksassa ammatikseen, samoin kuin hänen isoveljensä Juho, Jutta kertoo omasta taustastaan ja kiinnostuksestaan jalkapalloa kohtaan.

Jutan kanssa oli todella helppo löytää yhteinen sävel yhteistyöhön ja itse asiassa tämä kaikki lähtikin keittiökaupoista liikkeelle.

Myymälään sattui parin PPS-tyttöpelaajan vanhemmat ja innostuin heti aiheesta, kun tuli jalkapallo puheeksi. Aivan mahtavaa, että PPS:ssa seuratoiminta on aktiivista ja vapaaehtoisia riittää, sillä vapaaehtoiset on toiminnan sydän. Myymälä sijaitsee Tammistossa ihan PPS:n jalkapallokentän lähistöllä, joten varmasti törmään vielä muihin seuran perheisiin. Timanttisella naisporukalla halutaan auttaa keittiöasioissa, samoin kaikissa kiintokaluste hankinnoissa. Ja meiltä löytyy myös sisustussuunnittelun ammattilaisia, Jutta vinkkaa.

Kiitos Jutta ja Topi-Keittiöt tuestanne!

PPS Kevätturnaus on saanut paljon tukea myös muilta alueen yrityksiltä ja kaikki tukijat löytyy täältä. PPS tyttöjoukkueet kiittävät kaikkia lämpimästi!