PPS-TiPS 2012-syntyneiden yhdistelmäjoukkue valmiina sarjan alkuun

PPS-TiPS 2012-syntyneiden yhdistelmäjoukkue valmiina sarjan alkuun

Pakkalan Palloseuran ja Tikkurilan Palloseuran 2012-syntyneiden yhdistelmäjoukkueen kausi on alkanut hyvin. Joukkue perustettiin loppuvuodesta 2023, minkä jälkeen noin 30 pelaajan ryhmä on hitsautunut pikkuhiljaa yhteen PPS valmennuspäällikön ja joukkueen vastuuvalmentajan Jyri Niemisen johdolla.

Seuroilla oli ollut aikaisempaa yhteistyötä ja kaudelle 2024 päätettiin lähteä kokeilemaan pilottina yhdistelmäjoukkuetta, joka tarjoaa U12 vaiheessa mahdollisuuden luoda kilpailullinen yhdistelmäjoukkue kahden seuran tavoitteellisille pelaajille. Tämä kilpatoiminnan polku on seuroille uusi tapa luoda mahdollisuus harjoitella ja kehittyä tavoitteellisesti ammattimaisessa pelaajakehitysympäristössä.

Joukkue on talvella harjoitellut kolme kertaa viikossa ja pelikalenteri on ollut erittäin tiivis. Tulokset peleissä kertovat, että suunta on oikea ja valmennustiimi on tyytyväinen toimintaan.

– Paitsi että pelaajat ovat erittäin motivoituneita ja sitoutuneita meidän yhteisiin tavoitteisiin, on joukkueen taustat olleet merkittävässä roolissa tällä alkutaipaleella. Onnistumiset mahdollistaa hyvä tiimi, kertoo Jyri Nieminen.

Joukkueessa Niemisen lisäksi valmentaa kolme muuta valmentajaa, joista TiPS-taustaisia ovat Tommi Uusitalo ja Suvi Miettinen sekä valmennustiimissä on myös Kenneth Kontinen, joka on Jyrin vanha aisapari jo vuosien takaa. Maalivahtivalmennuksesta vastaa Esa Hakalan Ykkösveska.

Alunperin tähän joukkueeseen oli suunnitelmissa kaksi sarjassa pelaavaa peliryhmää ja kausi starttaa kolmella ryhmällä.

– Meillä on kasassa hyvä nippu pelaajia omista seuroista ja jokunen kaveri on liittynyt mukaan myös muista seuroista. Pelaaminen on tämän homman suola ja kehittymisen kannalta junioreille erittäin tärkeää, toteaa valmentaja Tommi Uusitalo.

Talven aikana joukkueen toimintaa on siis myös hieman muokattu, sillä valmennus on halunnut mahdollistaa enemmän pelejä pelaajille alkavalla kaudella. Hän on asetellut pian alkavan sarjakauden ryhmät ja tavoitteet seuraavasti:

YJ1 → Ykkönen EL-karsinta keväällä ja tavoite saada paikka syksyn EL-sarjasta

YJ2 → Kakkonen, tavoitteena nousta Ykköseen