Uudeksi seuravalmentajaksi on valittu Jenna Jyrkiäinen

Uudeksi seuravalmentajaksi on valittu Jenna Jyrkiäinen

Syyskokouksessa päätettiin kehittää organisaatiota vastaamaan kasvaneen seuran tarpeita. Haimme seuravalmentajaa lapsivaiheen valmennukseen ja usean hyvän hakijan joukosta on tehtävään valittu Jenna Jyrkiäinen! Seuran hallituksen jäsen Jani Pulkkinen toivotti Jennan tällä viikolla Kartanonkoskella tervetulleeksi seuraan. Jenna aloittaa tehtävässään 5.8.2024.

Seuran valmennusjohto tekee taustalla pidemmän aikajänteen suunnitelmia ja nyt rakennetaan PPS:n urheilutoiminnalle uutta suuntaa. Lisäresurssien tarve on seurassa monellakin saralla. Kun kauden toimintasuunnitelmaan kirjattiin seuravalmentajan palkkaus, oli selvää, että uusi seuravalmentaja haluttiin sijoittaa nimenomaan lapsivaiheeseen. Jenna liittyy tiimiin junioripäällikkö Iiro Sivénin vastuualueen vahvistukseksi.

– Tämä rekrytointi on sijoitus tulevaisuuteen ja on meille strateginen valinta lähteä tasapainottamaan toimintaa sekä rakentamaan urheilutoimintaa peruskivestä ylöspäin. Kun joukkueet saavat hyvän startin ensimmäisinä vuosina, eli saadaan varhaisessa vaiheessa tarpeeksi isot ikäluokat ja luodaan selkeät yhtenäiset toimintatavat joukkueisiin, on siltä pohjalta helpompi lähteä keskittymään tulevaisuudessa pelaajakehitykseen, toteaa junioripäällikkö Iiro Sivén.

Lapsivaiheen seuravalmentajaksi valittu Jenna Jyrkiäinen on 23-vuotias viittä vaille valmis liikunnanohjaaja AMK ja hän on opinnoissaan suuntautunut urheilun ja liikunnan kehittämiseen. Erityisesti valinnassa korostui kehitysorientoituneisuus ja valmennuksen ohella innostus tarttua seuran kehityshankkeisiin.

Jennalla on vahva oma lajitausta ja on pelaajana edustanut HJK:n ja KäPa:n riveissä. Myös valmennuskokemusta on kertynyt jo yli viisi vuotta samoissa seuroissa. Uudessa tehtävässä tukee mm. aikaisempi tehtävä Klubin kaupunginosavastaavana, jossa Jennan vastuulla oli uuden ikäluokan perustaminen ja ikäluokkien valmennus U5-U9 ikäluokissa.

– Valinta oli lopulta melko helppo, sillä hänen kokemuksensa ja intohimonsa lasten valmentamista kohtaan näkyy Jennan toiminnassa kentällä ja ajattelutavassa. Seurassa on vaikea löytää sataprosenttisesti valmennukseen keskittyvää roolia päätoimisille, joten Jennan aikaisempi työkokemus, koulutus ja myös työskentely Helsinki Cupin tapahtumapäälliköiden assistenttina monipuolisissa ja muuttuvissa tilanteissa tuo meille varmasti arvokasta lisäosaamista valmennuskokemuksen ohella, Iiro vielä toteaa.

Positiivisuus ja toimeliaisuus huokuu Jennasta ja hän odottaakin erittäin innokkaana uutta tehtäväänsä.

– Nyt kun opinnot on loppusuoralla, niin on hienoa tehdä paluu kentille pienen tauon jälkeen. Odotan erityisesti, että pääsen työelämässä hyödyntämään omaa koulutusta ja myös haastamaan itseäni seuran kehitystyössä. Olen myös kaivannut valmentamista, sillä on ihana nähdä urheilun ja jalkapallon pelaamisen ilo lapsilla. Pienten lasten valmentaminen on minulle “se” juttu, sillä lapset ovat niin innostavia ja erityisesti minua motivoi valmentajana nähdä lasten kanssa nopea kehittyminen.

– PPS on kiinnittänyt huomioni jo aikaisemmin ja olen havainnut seuran menneen eteenpäin. Hain tätä tehtävää, sillä uskon, että PPS:n mukana pääsen kehittymään ammattilaisena ja näkemään kehityksesssä suunnitelmien konkretisoituvan tulokseksi, Jenna kertoo.

Jenna on vielä tovin kiinni Helsinki Cupin työtehtävässä, mutta elokuussa hän pääsee tarttumaan uusiin haasteisiin.

– Tulen jo kesäkuussa tutustumaan toimintaan poikien 2019 mukana. Nähdään kentillä pian!