Paavo Nurmi valmentajaksi Pakkalan Palloseuraan

Paavo Nurmi valmentajaksi Pakkalan Palloseuraan

Pakkalan Palloseurassa on tehty pitkäjänteistä työtä tyttöjalkapallon eteen keväästä 2021 alkaen ja tuolloin aloitettu kehityshanke on nyt uudessa vaiheessa. Pitkän linjan lajitoimija ja yli 15 vuotta valmennuskokemusta omaava valmentaja Paavo Nurmi aloittaa marraskuussa seurassa T1011 ja T13 joukkueiden vastuuvalmentajana.

– Olen seurannut mielenkiinnolla PPS:n viime aikojen käänteitä ja toiminnan kehittymistä, joten uskon löytäväni täältä hyvän paikan myös itselleni valmentajana. Aloitan todella hyvällä fiiliksellä Pakkalan Palloseurassa. Kartanonkoskella on hyvä meininki ja seura on kehittyvä sekä selkeästi profiiliaan nostava. Näen tässä mahdollisuuden olla mukana rakentamassa tulevaisuutta, toteaa Paavo Nurmi.

Paavo Nurmi on valmentanut pääkaupunkiseudulla viimeisimpänä seuroissa kuten MPS, PuiU ja FC Espoo sekä hän on ollut pari vuotta Fortum Tutorina. Hän on myös suorittanut UEFA B-valmentajatutkinnon.

– Kauden vaihtumisen valmistelun suurin homma on aina rakentaa seuraavan kauden valmentajakokonaisuus ja käydä neuvottelut. Paavo on loistava lisäys seuran kokeneen valmennuksen jatkoksi. Tunnemme usean vuoden takaa ja hän on pitkän linjan tyttöjalkapallotoimija, joka elää ja hengittää jalkapalloa, valmennuspäällikkö Mauricio Soto kertoo rekrytoinnin taustoista.

Paavo kertoo, että on lähes kentälle syntynyt ja siellä varttunut, sillä jalkapallo on ollut koko perheen harrastus ja vielä tänäkin päivänä laji sytyttää hänet.

– Omat ajatukseni valmentajana ovat paljon kehittyneet vuosien varrella ja otan haasteen vastaan positiivisin mielin. Ei niinkään mennä enää kilpailu edellä, vaan lähestytään valmentamista ja pelaajien opettamista kokonaisvaltaisemmin. Haluan pitkäjänteisesti kehittää pelaajia ja tehtäväni on auttaa yksilöitä sekä joukkuetta kehittymään ja etenemään kohti yhteisiä tavoitteita. Ollaan sopivan kunnianhimoisia, mutta samalla inhimillisiä, Paavo summaa ajatuksiaan itsestään valmentajana.

Tyttöjalkapallon koordinaattori Maria Olin-Bolin ottaa ilolla uuden kollegan vastaan. Seuran pääperiaate on tukea jokaista pelaajaa yksilönä kohti omaa huipputasoaan ja tyttöpelaajien osalta pohja on tehty, jotta pääsemme tätä periaatetta entistä vahvemmin noudattamaan. Noin puolessatoista vuodessa tyttöpelaajien määrä on kasvatettu sille tasolle, että meillä on itsenäiset ikäluokkajoukkueet 2012-2017-syntyneiden ikäluokissa ja T1011 yhdistelmä jatkaa vahvana.

– Olemme tehneet kovasti töitä tyttöjoukkueiden kanssa. 2013-syntyneiden joukkueessa on nyt 20 pelaajaa ja tyttöjen 2010-2011 joukkue on kasvanut hyvän kokoiseksi 17 pelaajan ryhmäksi. Toivotamme kaikki uudet pelaajat lämpimästi tervetulleeksi mukaan. Kaudella 2023 olemme siinä tilanteessa, että pystymme tarjoamaan kaikille toimintaa omien tavoitteiden mukaan, olipa sitten kokeneempi pelaaja tai vasta-alkaja, kertoo Maria Olin-Bolin Paavon uusista joukkueista.

Lämpimästi tervetuloa seuraan Paavo!

Uudet pelaajat voivat olla yhteydessä joukkueisiin ja tulla ensi viikolla mukaan kokeilemaan!

Maria Olin-Bolin
Tyttojalkapallon koordinaattori