Viertolan koulun tragedia / Tragedy at Viertola School

Viertolan koulun tragedia / Tragedy at Viertola School

Tänään tapahtunut ampumavälikohtaus Vantaalla on traaginen.

Tämä on varmasti järkyttänyt kaikkia syvästi ja herättää keskustelua meidän seurassa sekä joukkueissa, sillä tämä koskettaa lapsia ja on tapahtunut todella lähellä.

Toivomme, että kuunnelkaa pelaajia herkällä korvalla. Ollaan tahdikkaita ja tartutaan aikuisina asiaan, jos tämä herättää keskustelua joukkueiden tapahtumissa tai vaikka kotona.

Toimihenkilöinä ja aikuisina on meidän tärkeää pysyä tällaisessa tilanteessa tyynenä, vaikka olemme itsekin järkyttyneitä. Tärkeintä on pysähtyä, kuunnella ja tarvittaessa käsitellä asiaa lasten ja nuorten kanssa tapahtuneen noustessa esille. Jakaa ja käsitellä erilaiset tunteet.

Jos lapset, nuoret tai kukaan tarvitsee kriisiapua, täältä löytyy tietoja erilaisista kriisiapua tarjoavista tahoista.

Pakkalan Palloseuran seurayhteisö esittää syvimmät osanotot menehtyneen perheelle. Voimia loukkaantuneiden omaisille sekä Viertolan koulun henkilökunnalle ja oppilaille, joita tämä on koskettanut.

Pidetään huolta lapsista ja nuorista.

*  *  *  *  *

Today’s school shooting incident in Vantaa is tragic.

This has certainly shocked everyone deeply and will provoke discussion in our club and in the teams, because this affects children and happened so close.

We hope you listen to the players with a sensitive ear. Let’s handle this among the adults if the players discuss the incident at team events or at home.

As adults, it is important for us to remain calm in such situation, even if we are upset ourselves. The most important thing is to stop, listen and, if necessary, deal with the issue that happened.

If children, young people or anyone else need crisis help, here you can find information about various organizations offering help.

The whole Pakkalan Palloseura offers its deepest condolences to the family of deceased. Strength to the families of the injured and to the staff and students of Viertola school who have been affected by this.