Markkinoinnin harjoittelija mukaan tiimiin

Markkinoinnin harjoittelija mukaan tiimiin

Kauden 2024 toimintasuunnitelmassa yksi tavoite oli kehittää yhteistyötä oppilaitosten kanssa ja ensimmäinen työharjoittelija aloitti seurassa tammikuun alussa. Lauri Sandberg suorittaa merkonomin opintoja ja on innostunut päästessään suorittamaan markkinointiviestinnän työharjoittelun omassa vanhassa seurassaan. Lauri toimii PPS:n markkinoinnin tiimissä maaliskuun loppuun asti.

Lauri Sandberg on 18-vuotias opiskelija, joka liittyi tiimiin tammikuun alussa. Jalkapallotaustan vuoksi hän hakeutui seuraan työharjoitteluun. Lauri pelasi viime kaudella TIPS:n miesten 2. divisioonassa pelaavassa joukkueessa, mutta on aikoinaan aloittanut lajin parissa Kartsilla PPS:n riveissä. Vaikka sittemmin tie on vienyt muualle pelaamaan, niin nyt ammattiopintojen myötä hän palaa taas tuttuun ympäristöön. Hän opiskelee tällä hetkellä liiketoiminnan perustutkintoa Perho liiketalousopistossa ja valmistuu keväällä merkonomiksi. Ennen valmistumista hän suorittaa työelämässä toimimisen ja markkinointiviestinnän opintojakson työharjoittelun osana.

– PPS on entuudestaan minulle tuttu seura. Halusin työharjoitteluun Pakkalan Palloseuraan, koska koin, että tämä oli oikein kiinnostava paikka harjoitteluun oman taustan vuoksi. Tässä pääsee tekemään oman intohimon parissa töitä ja harjoittelemaan käytännössä asioita, joita opiskelee, Lauri kertoo miksi haki seuraan harjoitteluun.

Laurin ohjaajana toimii seuran kehityspäällikkö Maria Olin-Bolin, joka on pitkän linjan markkinoinnin ammattilainen ja työskentelee PPS:n ohessa tapahtuma- ja ravintola-alalla markkinointipäällikkönä.

– Laurin tehtäviin kuuluu harjoittelun aikana suunnitella markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa, sekä tuottaa verkkonäkyvyyttä monikanavaisesti. Oman työni vuoksi pystymme tukemaan Laurin harjoittelua ja markkinoinnin osaamista kokonaisvaltaisesti, Maria kommentoi.

Lauri tuottaa seuran sosiaaliseen mediaan sisältöjä, kuten mm. joukkue-esittelyt ja tapahtumamarkkinointia. Lisäksi hän pääsee tekemään laajemman projektin uusien hankkeiden markkinoinnin parissa.

Seuraan toivotaan jatkossakin eri alojen harjoittelijoita mukaan. PPS haluaa tarjota uusille tulevaisuuden ammattilaisille mielenkiintoisen paikan kehittyä ja oppia.