Seuran ensimmäinen toiminnanjohtaja on valittu

Seuran ensimmäinen toiminnanjohtaja on valittu

Kaudelle 2024 kirjattiin toimintasuunnitelmaan kaksi uutta rekrytointia, joihin kumpaankin avattiin haku keväällä. Nyt myös toiminnanjohtajan rekrytointiprosessi on saatu päätökseen ja PPS:n kehityspäällikkö Maria Olin-Bolin on valittu seuran ensimmäiseksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa perehtymisen tehtävään kesäkuussa ja vie samalla loppuun aikaisempaan toimenkuvaan liittyvät tehtävät.

Maria Olin-Bolin johtaa jatkossa seuran operatiivista toimintaa ja vastaa sen kehittämisestä, talouden suunnittelusta ja seurannasta sekä yhteistyöstä eri verkostojen ja sidosryhmien kanssa. Hän toimii myös seuran työntekijöiden esihenkilönä.

– Ihan alkuun täytyy todeta, että on ollut mielenkiintoista tehdä näitä uusia rekrytointeja. Olemme tarkastelleet koko prosessia uudesta kulmasta. On pohdittu seuran työnantajamielikuvaa sekä sitä, miten rekrytoinnit toteutetaan. Olen keskustellut myös muiden seurojen edustajien kanssa ja seuratoimijoiden keskuudessa on erilaisia näkemyksiä, tehdäänkö menestyksekkäät rekrytoinnit avoimesti vai ”headhunttaamalla”. Olemme saaneet positiivisia kokemuksia ja mikä parasta, hakijoiden korkea taso kertoo, että olemme seurana vetovoimainen. Haluankin kiittää kaikkia hakijoita mielenkiinnosta seuraamme kohtaa, summaa puheenjohtaja Marko Jakonen.

– Saimme todella mielenkiintoisia hakemuksia. Marian valinnassa painoi paitsi aikaisempi työkokemus ja koulutus, jotka tuovat erityisesti seuran nykyisiin tarpeisiin tarvittavaa kompetenssia, mutta yhtälailla tällä valinnalla halutaan vahvistaa jatkuvuutta ja päästä reippaasti eteenpäin valitulla tiellä, jota Maria on ollut viitoittamassa viimeiset puoli vuotta. Hän tuntee seuran, sen toimijat ja toimintaympäristön todella hyvin, Marko perustelee valintaa.

Maria on toiminut seurassa jo vuodesta 2021 ja viimeisimpänä kehityspäällikön osa-aikaisessa tehtävässä, minkä ohella hän on toiminut myös tapahtumaravintoloiden markkinointipäällikkönä Compass Groupilla. Hänellä on erittäin laaja työkokemus markkinoinnin ja tapahtumien parissa sekä hän tuo seuraan myös yritysmaailmasta liiketoiminnan ja hyvän hallinnon osaamista.

– Olen innoissani, että pääsen vihdoinkin yhdistämään oman jalkapallon ulkopuolisen asiantuntijuuden sekä intohimoni lajia kohtaan. Koen tehneeni tavallaan hybridiuraa jo pitkään, sillä olen toiminut vuosia seuratoiminnassa, mutta tehnyt varsinaisen työurani toisella alalla. Seura- ja yhdistystoiminta on minulla kuitenkin selkärangassa, sillä olen toiminut lajin parissa jo 25 vuotta oman toimeni ohessa valmentajana, toimihenkilönä, sekä olen aikaisemmin työskennellyt junioripäällikkönä ja seurakoordinaattorina. Vajaa 10 vuotta olen ollut myös futisäiti, eli tunnen lajin ja seuratoiminnan hyvin monesta eri kulmasta.

– Reilu puoli vuotta olen työstänyt sekä kehittänyt seuraa ja strategiaa eteenpäin ja samalla innostunut seuratyöstä taas ihan uudella tavalla. Kun puheenjohtaja päätti edistää toiminnanjohtajan rekrytointia, en kauaa miettinyt kun ilmoitin hakevani paikkaa. Haluan olla rakentamassa Pakkalan Palloseuran tulevaisuutta ja nähdä mihin seuran potentiaali voi yltää. Tavoitteeni on nostaa koko seuran ja sen kaikkien osallisten arvostusta. Koen, että tärkein tehtäväni on olla mahdollistaja ja tukea valmennusjohtoa, valmentajia ja toimihenkilöitä, jotta he voivat menestyä omassa roolissaan ja näin ollen parantaa seuraa pelaajien hyväksi. Yhdessä yhteiseksi hyväksi on minussa hyvin vahvasti sisäänrakennettu ajatusmalli, jota olen myös toiminnallani pyrkinyt toteuttamaan. Vaikka olemme kasvaneet lähes tuhannen ihmisen liikunnallista arkea ohjaavaksi seuraksi, on muistettava että olemme edelleen vapaaehtoisorganisaatio, jota palkalliset tukee. Iso kiitos Markolle ja hallitukselle saamastani luottamuksesta, kertoo Maria ajatuksiaan.

Maria vastaa vielä loppukauden myös seuran kehittämisestä ja uuden strategian jalkauttamisesta eli jatkaa loppuun jo aloitetut tehtävät uusien tehtävien ohella. Kehityspäällikön tehtävä päätetään samalla.

Lisätiedot:
Puheenjohtaja